Skip to content

27 sierpnia 2013

Reklama w internecie

Internet, jako specyficzny rodzaj mediów wyróżnia różne typy reklamy. Do najbardziej powszechnych zalicza się bannery, mailing, pop-up, okna siostrzane, gry i zabawy reklamowe, serwisy produktowe. Poniżej pokrótce zostały wyjaśnione każe z nich. 

Pierwsze z nich – bannery to prostokątne okna pojawiające się na stronach WWW, które poprzez naciśnięcie przenoszą odbiorcę do głównej strony reklamowanego produktu. Wielką wadą jest to, iż często naciskając okienko użytkownik przenosi się na zupełnie nową stronę kosztem odwiedzania starej strony.

Mailing to kolejne forma reklamy internetowej. Dzięki założonym skrzynkom mailowym służącym jako źródło odbioru reklamy, firmy wysyłają informacje o produktach, stronach itp. w celu zainteresowania klienta i odwiedzenia strony internetowej. Mailing przechodził wiele faz – od zwykłego tekstu aż do urozmaiconych reklam z muzyką, obrazem oraz często krótkim filmem video.

Kolejna forma reklamy to pop-up, czyli wyskakujące okienka przy wchodzeniu na różne strony. Jest to podobna do banneru reklama, jednak po naciśnięciu na okienko, informacje otwierają się w nowej stronie (odwiedzana pierwotnie strona zostaje nietknięta).

Okna siostrzane to nowa forma reklamy polegająca na samoczynnym przenoszeniu internauty na nową stronę poświęconą produktowi. Tym samym nie traci on dotychczasowo odwiedzanej strony.

Ciekawym typem reklamy są gry i zabawy. Są one umieszczane na stronie przedsiębiorstwa i mają na celu zwrócenia uwagi i zachęcenia do zapoznania się z oferowanymi produktami poprzez zabawę. W grze przeważnie wykorzystuje się produkty i usługi oferowane przez firmę. Atrakcyjność jest zwiększona poprzez akt rywalizacji między uczestnikami gier i zabaw.

Innym rodzajem reklamy są serwisy produktowe. Jest to niestety kosztowna aczkolwiek bardzo dobra reklama, na którą może pozwolić sobie przedsiębiorstwo. Sumuje w sobie wszystkie powyższe formy, co czyni ją ciekawą i bardzo atrakcyjną. Budzi ona pozytywny i ciekawy wizerunek organizacji, dzięki czemu przyciąga potencjalnych klientowi zarazem utrzymuje obecnych.

Jak myślicie, która forma reklamy przyciąga najwięcej klientów?

Czytaj więcej w Porady

Leave a comment

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

required
required