Skip to content

27 sierpnia 2013

Promocja w sieci

siecMówiąc o promocji w internecie mamy na myśli prowadzeniu komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa w świecie wirtualnym, z wykorzystaniem takich narzędzi technologicznych, jak m.in. witryny internetowe czy poczta elektroniczna. 

Promocja w internecie ma duże znaczenie dla każdej firmy działającej na dowolnym rynku. W chwili obecnej internet jest dostępny praktycznie w każdym miejscu na Ziemi. Dostęp do niego można uzyskać nie tylko poprzez firmy internetowe, ale także bezpłatnie w centrach handlowych czy restauracjach. Internet posiada wiele zalet sprzyjających rozwojowi promocji. Jest łatwy w obsłudze i tani, jeśli chodzi o kontakt z klientami. Będąc pod ciągłym dostępem do sieci, koszt połączenia z internetem jest bardzo niski, zaś pozyskiwanie i utrzymywanie relacji z klientami proste i użyteczne. Internet umożliwia także wymianę opinii. Jest więc to medium o dwukierunkowym przepływie informacji.

Ważne jest także, że komunikat przesłany do sieci rozprzestrzenia się w bardzo szybkim tempie. Ponadto dostęp do internetu wynosi 24h na dobę, co czyni go ogólnodostępnym. Ponadto internet gromadzi ogromne bazy informacji o klientach i potencjalnych klientach, które można wykorzystać w celu dostosowania produktu do potrzeb odbiorców lub tez od segmentacji rynku. Istotną rzeczą jest również to, iż poprzez działania w internecie można dotrzeć do bardzo atrakcyjnej dla danej firmy grupy odbiorców. Mogą to być zarówno klienci indywidualni jak i grupa odbiorców. Internet sprawia także, że firma posiada wizerunek przedsiębiorstwa nowoczesnego. W dzisiejszych czasach firma niemająca swojej strony internetowej bądź też sklepu internetowego ma dużo mniejsze szanse w odniesieniu sukcesu i jest mniej ważnym konkurentem dla innych firm.

Kolejną cechą jest łączenie wielu aspektów takich jak dźwięk, kolor, film czy muzyka. Tak bogata forma sprawia, że rzeczy promowane w Internecie są zapadające w pamięć i istnieje większa możliwość skojarzenia danego produktu. W Internecie można także tworzyć różnego rodzaju powiązania. Wystarczy otworzyć tak zwany link by przenieść się na stronę produktu bądź też usługi. Pomaga to nawiązać do innych, podobnych produktów lub do istotnych informacji, mających wytłumaczenie w innym miejscu.

Co więcej, internet wyróżnia działania pull i push. Pierwsze z nich, pull polegają na tym, że internauta sam wybiera, co go interesuje np. poprzez wpisywanie w wyszukiwarkę danego produktu bądź też usługi. Z kolei działania push to wyskakujące różnego rodzaju okienka oraz prezentacje pełnoekranowe, niezależne od woli użytkownika Internetu w danej chwili. Są one przeważnie ustawiane na stronach mających duży wskaźnik odwiedzania. W ten sposób istnieje szansa na to, iż daną reklamę zobaczy więcej osób.

Obecnie, promocja w internecie to must have każdej firmy. Bez niej zdecydowanie ciężej przebić się przez rynek i stać się tym samym konkurencyjnym. Pamiętajmy więc, jeśli działać, to również w sieci.

Leave a comment

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

required
required