Skip to content

9 września 2013

Opakowanie produktu – czy to ważne?

zelkiNie oceniaj książki po okładce – to zdanie często słyszeliśmy będąc dziećmi. Przysłowie odnosiło się przede wszystkim do kwestii egzystencjonalnych, szczególnie wśród dzieci, których wrażliwość emocjonalna nie jest jeszcze do końca ukształtowana, stąd zdarza im się szydzić z rówieśników, którzy są nieco gorzej sytuowani materialnie. Okazuje się jednak, że konsumenci uwielbiają oceniać książki po okładce, tj. decyzję zakupową podejmują na bazie tego, jak wygląda opakowanie.

Branding stał się zresztą pełnoprawną gałęzią biznesu, bowiem doskonale funkcjonują firmy, które specjalizują się w tej wąskiej dziedzinie marketingu. W skrócie całość polega na budowaniu pozytywnych skojarzeń w odniesieniu do marki – a opakowanie jest jednym z najważniejszych elementów komunikacji wizualnej.

Świat pełen jest przykładów sukcesów sprzedażowych, które opierały się tylko i wyłącznie na propozycji sprzedaży czegoś odmiennego od konkurencji, nawet gdyby miało to być jedynie opakowanie produktu. Nie można bowiem nie zauważyć, że szereg jogurtów stojących na półce w sklepie różni się jedynie szczegółem, o którym nawet nie mamy pojęcia. Dlatego tak ważne jest kreowanie specyficznego świata przeżyć wokół marki tak, by klient wybrał nasz produkt. Załóżmy, że lubisz ekstra duże kawałki owoców – więc wiesz już, po jaki jogurt sięgnąć, prawda?

Dzisiaj opakowanie produktu nie odnosi się już tylko i wyłącznie do kawałku plastiku przykrytego folią, w której sprzedawane są jogurty. Dzisiaj olbrzymie pieniądze idą na marketing produktu, mający na celu wyróżnić nasz produkt z całego szeregu propozycji, które są w zasadzie identyczne. Najważniejszy element to wykreowanie świata przeżyć, które jednoznacznie będą nam się kojarzyć z daną marką. Po dany produkt sięgamy ze względu na podświadome cechy, które nasz mózg łączy z ciągiem znaków, które są nazwą ulubionego produktu. W ten sposób działają największe przedsiębiorstwa na świecie. Nic dziwnego, bowiem ta metoda sprawdza się doskonale. 

Leave a comment

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

required
required