Skip to content

3 października 2013

Jak reklamować się w Internecie (część pierwsza)

internetSieć to miejsce niezwykle specyficzne – podobno wydruk wszystkich stron internetowych na kartkach formatu A4 dałby wieżę wysoką na 3 kilometry. Osobiście jednak nie chce mi się w to wierzyć – tyle prawdopodobnie zajęły by strony o tematyce mało obyczajnej. Fakt jednak pozostaje faktem, że w Internecie znajdziemy prawdopodobnie wszystko to, co znaleźć chcemy.

Konkretne strony internetowe skupiają również konkretne społeczności. Jest to bardzo istotne w sytuacji, w której ze swoim komunikatem chcemy dotrzeć do jasno określonej grupy docelowej. Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego w przerwach wydarzeń sportowych lecą reklamy aut czy też napojów alkoholowych? Głównie dlatego, że sporty takie jak chociażby piłka nożna skupiają przed telewizorami głównie męską widownię. Podobnie jest w sieci.

By jednak odnieść sukces – tj. sprawić, by nasz link został kliknięty jak największą liczbę razy – sprawę musimy dogłębnie przemyśleć. Załóżmy, że tworzymy tekst marketingowy, który na marketingowy ma nie wyglądać. Chcemy w nim przemycić przekaz reklamowy tak, by odbiorca się nie zorientował. Najpierw musimy zatem pomyśleć, do kogo ma być skierowany komunikat. Panie czy panowie, osoby w wieku nastoletnim, osoby dorosłe, czy może osoby zbliżające się do emerytury? A może zależy nam na dotarciu do konkretnej grupy społecznej, bez podziału na płeć i wiek? Mieszkańców konkretnego miasta? Możliwości jest sporo – zatem należy tenże komunikat odpowiednio sformułować.

Kiedy tę kwestię mamy już za sobą, wiadomość należy odpowiednio skonstruować. Inaczej przecież będziemy mówić do prawników, a inaczej do studentów, prawda? Inne wartości trafiają do świadomości młodych matek, a inne do pań, które swoje dzieci już wychowały. Innych produktów potrzebują samotni mężczyźni, a innych młodzi ojcowie. Podczas doboru odpowiednich słów niezwykle istotna musi być również kwestia wykształcenia poszczególnych odbiorców. Co dalej? O tym w następnym wpisie!

Leave a comment

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

required
required