Skip to content

5 października 2013

Jak reklamować się w Internecie (część druga)

internetW ostatnim wpisie poruszyliśmy temat kwestii reklamy w Internecie mówiąc o tym, jak dobrać odpowiednią treść komunikatu do specyfiki grupy docelowej. Dziś natomiast zajmiemy się tym, gdzie link do naszego wpisu/artykułu/reklamy umieścić, by spotkał się z jak najlepszym przyjęciem i reakcją.

W sytuacji, w której mamy już gotowy tekst reklamy, odpowiadający wymogom stawianym przez osoby należące do naszego targetu, musimy umieścić go w miejscu skupiającym pożądaną społeczność. Znamy to już z tradycyjnych form marketingu – reklama najnowszego modelu samochodu w piśmie dla panów, reklama odżywki dla dzieci w magazynie dla pań. I podobnie jest z Internetem.

Podobnie, ale o wiele trudniej. W związku z faktem, że nasz mózg na wszelkie treści reklamowe reaguje postawieniem muru, za który nie mają one wstępu, płatne ogłoszenia straciły znaczenie. W dalszym ciągu pozostają dość istotnym elementem strategii komunikacyjnych, ale nie wiodącym. Wyobraźmy sobie jednak, co dzieje się, kiedy wiemy, że na ekranie telewizora pojawi się spot reklamowy – tracimy nim zainteresowanie i odchodzimy od odbiornika, a w najlepszym razie patrzymy bez zainteresowania na to, co dzieje się za taflą ekranu, a słowa aktorów wypowiadających wyuczone kwestia do nas nie docierają.

Stąd odbiorcę należy zaskoczyć. Przechytrzyć jego mechanizm obronny tak, by wiadomość dotarła do jego świadomości zanim system obronny zostanie uruchomiony. Dlatego tak często i chętnie wykorzystuje się obecnie mechanizmy zaskakujące konsumenta, mające sprawić, by przemycony między wierszami komunikat reklamowy dotarł do świadomości odbiorcy. W Internecie dąży się zatem do tego, by link do naszej treści reklamowej został podany dalej przez samych użytkowników – dopiero taki przekaz zyskuje na wiarygodności. Stąd różnego rodzaju serwisy skupiające internautów są tak chętnie przez marketerów wykorzystywane.

Leave a comment

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

required
required