Skip to content

6 listopada 2013

Dlaczego warto zainwestować w opisy produktowe?

Prowadzisz sklep internetowy, a sprzedaż wciąż jest niezadowalająca? Wydajesz sporo na optymalizację strony pod kątem SEO, ale ruch w jej obrębie się nie zwiększa? Problemem może być fakt, że produkty, które oferujesz w sklepie nie są odpowiednio zareklamowane.

Wyobraź sobie taką sytuację – przychodzisz do sklepu (tradycyjnego) i pytasz sprzedawcę o konkretny produkt. Jedyną odpowiedzią z jego strony jest wyrecytowanie specyfikacji technicznej, do czego jesteś dotrzeć w stanie sam w kilka chwil. Co robisz? Prawdopodobnie szukasz sklepu, w którym asystent będzie milszy i z chęcią odpowie na twoje pytania.

I tak samo robią Internauci – w tej chwili przyjazna szata graficzna, dobra nawigacja na stronie czy nawet najlepszej jakości zdjęcia nie zwieńczą aktu kupna-sprzedaży. Produkt po prostu musi zostać odpowiednio opisany. Co zatem znaczy odpowiednio?

Przede wszystkim powinien eksponować najważniejsze cechy przedmiotu, ale w kontekście korzyści, jakie z jego użytkowania może odnieść potencjalny klient. Czyli nie wystarczy powiedzieć, że krzesło jest wygodne – należałoby przy tym dodać, że nawet długotrwałe siedzenie przed komputerem (zawsze najlepiej sprawdzają się sytuacje, w których postawić się może jak najwięcej osób) nie spowoduje dyskomfortu spowodowanego bólem kręgosłupa. Należy też unikać okrągłych zdań – dziś już naprawdę mało kto toleruje popularne ‘lanie wody’, a oczekuje konkretów.

Dobrze by było również, gdyby w opisy zostały wplecione frazy, na które pozycjonowana jest strona. Wtedy daje nam to korzyści w kontekście ogólnie lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania w Google, a poszczególne czynniki dodatkowo odnajdują się w algorytmie rządzącym treściami widocznymi na pierwszych stronach. Dzięki temu mamy też pewność, że klient trafiający na naszą stronę szuka konkretnie tego produktu, który się na niej znajduje. Dodatkowo jesteśmy w stanie uzupełnić jego wiedzę o wiadomości, których do tej pory nie miał – dzięki temu podświadomie zapamięta naszą markę.

Leave a comment

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

required
required