Skip to content

30 sierpnia 2011

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Blogi firmowe 12341233214213

W Polskich firmach, blogi pojawiły się stosunkowo niedawno. Do dzisiaj wielu specjalistów od marketingu nie zdaje sobie do końca sprawy z korzyści, które firma odnosi podczas tego typu komunikacji z klientem. Dlatego dzisiaj chciałbym napisać kilka słów na ten temat.


Blogi firmowe sprawdzają się nie tylko w dużych korporacjach. Równie dobrze z korzyści, które niesie blogowanie mogą korzystać niewielkie firmy. Czasami korporacja nie jest w stanie odpowiednio wykorzystać potencjału bloga a nieduża firma doskonale sobie z tym radzi. Nie będę podawał konkretnych przykładów, gdyż nie to jest istotą dzisiejszego tematu. Dzisiaj odpowiem przede wszystkim na pytanie: po co prowadzić bloga firmowego?

Dzięki blogowaniu, firma ma okazję pokazać się z zupełnie innej- ludzkiej strony. Blog prowadzony przez konkretną osobę lub zespół pracowników zapewnia doskonałą komunikację pomiędzy firmą a klientem. Dlatego tak ważne jest by blog był dialogiem pomiędzy firmą a użytkownikiem. Jednostronna komunikacja (monolog) nie jest dobrą drogą rozwoju. Wiele firm o tym zapomina i traktuje bloga jako miejsce, w którym może chwalić się kolejnymi zleceniami lub piać peany na swoją cześć. Użytkownik nie chce słuchać jaka to firma jest doskonała. Jeżeli pokażemy „ludzką twarz”, nie będziemy przechwalać się i wywyższać lecz potraktujemy użytkownika jak równego sobie- wówczas z pewnością możemy liczyć na budujący dialog. A ten z pewnością przełoży się na postrzeganie naszej firmy.

Blog firmowy, to także dobre miejsce by pokazać firmę jako dobrego pracodawcę. Tego typu kampanię przeprowadziła m.in. sieć restauracji McDonald’s. Dzięki temu tysiące potencjalnych pracowników zmieniło swoje negatywne nastawienie do pracy w sieci restauracji. McDonalds z pracodawcy wyzyskiwacza przemienił się dzięki blogosferze w pracodawcę, u którego możemy liczyć na rozwój ścieżki kariery itp.

Prowadząc bloga firma może liczyć także na rozszerzenie sieci swoich kontaktów biznesowych. Wiele firm wykorzystuje swoje blogi do zdobywania kontaktów w branży, w której działa. Na blogu możesz pokazać, że jesteś fachowcem w swojej dziedzinie.

Nie bój się, także opinii swoich klientów na temat produktu. Jeżeli Twój produkt jest dobry jesteś w stanie to udowodnić. Głosy krytyczne bywają niezwykle konstruktywne. Prowadząc dialog z klientami często możesz otrzymać wartościowe sugestie co warto zmienić lub co można poprawić.

Leave a comment

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

required
required