Skip to content

14 stycznia 2016

Czy warto mieć bloga firmowego?

red-hands-woman-creative-large

W dobie współczesnych technologii przedsiębiorstwa muszą niemal walczyć o klienta i zdobywać go poprzez działania na wielu polach – również w sieci. Blog firmowy wydaje się doskonałym pomysłem pod warunkiem, że będzie zajmowała się nim osoba, która faktycznie zna się na marketingu internetowym, w innym przypadku możemy osiągnąć efekt przeciwny do zamierzonego. 

Bloga firmowego i jego prowadzenie możemy powierzyć firmie zewnętrznej lub doszkolić osobę zatrudnioną w przedsiębiorstwie poprzez wysłanie jej na specjalny kurs – obecnie organizowane są one na terenie całego kraju, z ich dostępnością nie ma więc żadnego problemu.
Dlaczego warto zainwestować w bloga firmowego? Przede wszystkim jest to jedno z niewielu działań marketingowych, które jest bardzo mało kosztowne – jeżeli więc nie przyniesie zamierzonych efektów to niewiele stracimy. Blog jest natomiast naturalną platformą, na której w sposób bezpośredni można porozumiewać się klientem.

Działa to na bardzo prostej zasadzie – firma informuje swoich klientów o nowościach czy produktach, które obecne są na rynku, natomiast ze strony klientów wyrażana jest opinia na temat produktów, a nawet usług. Dzięki takiej opinii przedsiębiorstwo ma możliwość dopasowania się do oczekiwań klientów, a to jedno z najważniejszych zadań na rynku.

Ponadto jeżeli na takim blogu czy stronie firmowym oprócz samych opisów usług, produktów itd. umieścimy dodatkowo różnego rodzaju treści poradnikowe, to firma wydaje się być znacznie lepiej, wiarygodniej odbierana przez klienta. W ten sposób, w bardzo szybkim tempie można zbudować zaufanie wobec marki, a to w dużym stopniu wpływa na sukces przedsiębiorstwa.

Istnieje jednak kilka zasad, o których trzeba pamiętać jeżeli firma decyduje się na wejście w świat wirtualny. Konieczna jest przede wszystkim poprawność językowa – nikt nie lubi czytać widocznych błędów. Nie mówimy tutaj o wzniosłym języku, ale o braku widocznych błędów gramatycznych, językowych czy ortograficznych.

Drugą istotną kwestią jest natomiast częstotliwość wpisów, muszą one być dodawane co kilka dni, najlepiej regularnie, aby czytelnik – w tym wypadku potencjalny klient – nie czuł się ignorowany.

Leave a comment

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

required
required