Skip to content

11 września 2013

Czy opłaca się prowadzić bloga?

blogfirmowyJeszcze kilka lat temu blogi były dziennikami nastolatków, które nie do końca zaznajomione z mechanizmami działania Internetu, radośnie wrzucały w sieć wszystko, o czym tylko napisały. Było gdzie pogadać, powymieniać się poglądami, ale też blogi były doskonałym miejscem, by obrazić jego autora (w rozumieniu ówczesnych czternastolatków). Ciekawy jest zatem fakt, że dawne dzienniki nastoletnich bohaterów tragicznych ewoluowały na jedno z najważniejszych obecnie narzędzi komunikacyjnych.

Tworząc strategię działania marki w sieci jednym z obowiązkowych elementów, które muszą znaleźć się w tym dokumencie jest właśnie blog. Dlaczego to takie istotne? Przede wszystkim blogi kojarzone są z konkretnymi ludźmi. Decydując się zatem na prowadzenie bloga firmowego pokazujemy światu ludzką twarz przedsiębiorstwa. Ponadto jest to doskonałe miejsce, by otrzymać feedback od naszych klientów. Dzięki temu w jednym miejscu jesteśmy w stanie informować publiczność nie tylko o nowościach związanych z naszą firmą, ale również rozwiązywać ewentualne problemy oraz kreować wizerunek.

Kreacja wizerunku bowiem jest jednym z najistotniejszych elementów, wchodzących w skład tak zwanego corporate identity, czyli tożsamości przedsiębiorstwa. Tak jak firmy nie sprzedają nam produktu, a jedynie zaspokajają potrzeby związane z konkretnym przedmiotem lub usługą, tak w przypadku przedsiębiorstwa najważniejszy jest świat przeżyć, jakie kojarzą nam się z danym znakiem towarowym.

Dzięki regularnemu informowaniu internautów o życiu firmy za pośrednictwem bloga zyskamy wizerunek firmy nie tylko przyjaznej konsumentowi, ale również eksperta w danej branży. Nie da rady prowadzić ciekawego bloga firmowego bez mówienia o tym, czym się faktycznie zajmujemy. Jak mawiał Einstein, jeśli nie potrafisz czegoś wyjaśnić w łatwy sposób, to znaczy, że nie rozumiesz zagadnienia dość dokładnie. Jeśli zatem na naszym blogu konsument znajdzie odpowiedzi na swoje pytania, to z pewnością pomyśli o nas jako o najwyższej klasy profesjonalistach.

Leave a comment

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

required
required